بایگانی دسته: سایت درگاه خدمات الکترونیکی ایران

وب سایت درگاه خدمات الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران

رفتار سازمانی

کارکردهای آشکار و کژ کارکردهای پنهان رفتار سازمانی

رضایت شغلی چیست؟ رضایت شغلی بیانگر این است که فرد تا چه اندازه کار خود را دوست دارد و آن را چگونه ارزیابی می کند و آیا در یک ارزیابی کلی احساس مثبتی  به عوامل شغلی خود دارد یا نه.

رضایت شغلی شامل رضایت از نفس کار، پرداخت، ارتقا، همکاران و سرپرستی می شود.

یکی دیگر از مواردی که موجب بروز نارضایتی شغلی در زمینه ارتقا می شود ارتقا از بیرون سازمان است .دلیل نام گذاری این پدیده به پدیده نابودگر فیلم مشهور آرنولد با عنوان «ترمیناتور » است که در آن قهرمان فیلم پس از کسب موفقیت و مطرح شدن در ورزش بازیگر شد و سپس به مدیریت روی آورد و فرماندار کالیفرنیا، پر جمعیت ترین ایالت آمریکا، شد. امروز در سازمانهای ایرانی به تقلید کورکورانه از این الگوی موفق مدیریتی شاهد ورود بازیگران و بازیکنان به پستهای مدیریتی و به عبارتی ورود قهرمانان بدنی به حوزه های فکری هستیم که ممکن است در بلند مدت پیامدهای ناگواری داشته باشد.

در ePishro.ir میتوانید تبلیغات شرکت ، تبلیغات شرکت های کامپیوتری، تبلیغات شرکت های بزرگ ، تبلیغات شرکت ساختمانی ، آگهی استخدام شرکت و … را بیابید. شما نیز میتوانید آگهی استخدامی خویش را در سایت درج آگهی ، نیازمندی، تبلیغ و تبلیغات رایگان و ستاره دار ePishro.ir درج نمایید تا بعد از ایندکس محتوای شما، آگهی شما در موتورهای جستجو Google دیده شود.

ادامه‌ی خواندن

  • درگاه الکترونیکی درون سازمانی بیمه ایران (31)

سومین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت

اختتامیه سومین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت

۱۸ دی ۱۳۹۲
مراسم اختتامیه سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با حضور رییس کل بانک مرکزی و صاحبنظران حوزه نظام های پرداخت در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی ، فرهاد نیلی دبیر سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با بیان اینکه روزی که برنامه ریزی این همایش را در سال 89 انجام دادیم، انتظار نداشتیم به این سطح مشارکت و کیفیت در برگزاری برسد گفت: این همایش با هم‏نشینی و تبادل افکار فعالان مرتبط شروع شد و اینک به یک رخداد ماندگار در صنعت بانکداری تبدیل شده است.
وی ضمن تشکر از همکاران، سخنرانان، ارائه دهندگان مقالات علمی، شرکت کنندگان و مدرسان این همایش ، با اشاره به جشنواره دکتر نوربخش اظهار داشت: امسال 18 بانک در این جشنواره شرکت کردند. ‌این جشنواره امروزه به برند ارزیابی محصولات نوین بانکی تبدیل شده است.
رییس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به اینکه تجربه برگزاری همایش و نمایشگاه بسیار موفق بود، گفت: هم اکنون نتایج علمی همایش در معرض دید عموم قرار دارد.
همچنین در مراسم اختتامیه سومین جشنواره مرحوم دکتر نوربخش خبر راه اندازی سامانه آریا توسط دبیرکل بانک مرکزی اعلام شد.
سید محمود احمدی ، دبیر کل بانک مرکزی در توضیح مختصری در این خصوص اعلام کرد: سامانه تسویه ناخالص آنی(ساتنا) سیستمی زیرساختی در نظام بانکی می‏باشد که تسویه مبادلات بین بانکی، دستور پرداخت‏های مشتری به مشتری، تسویه اسناد پوششی و پرداخت‏های بانک به بانک را به عهده دارد.
وی در ادامه گفت: سامانه ساتنا از سال 86 در کشور راه‏اندازی گردید. نرم افزار مورد استفاده در آن زمان از یک شرکت خارجی تهیه شد. اما از حدود یک سال و نیم پیش به دلیل اعمال تحریم‏ها، پشتیبانی شرکت فروشنده از این محصول قطع شد و سیستم بانکی را با چالش و دغدغه‏ای جدی مواجه ساخت. به همین دلیل بازنویسی و بومی‏سازی این سامانه در دستور کار بانک مرکزی و حوزه‏های مرتبط قرار گرفت و سرانجام این سامانه پس از بازنویسی و انجام کلیه تست‏ها توسط بانک مرکزی و رفع تمامی مشکلات موجود در روز شانزدهم آذرماه سال جاری به بهره‏برداری کامل رسیده بدون هیچ مشکلی کار کرد و رسماً جایگزین محصول شرکت خارجی گردید و با این اتفاق، جمهوری اسلامی ایران در زمره کشورهای تولید سامانه های ملی بانکی قرار گرفت.
وی ادامه داد: امیدوارم این نقطه آغاز تولید و حتی صدور سامانه های ملی بانکی به کشورهای منطقه باشد و در این زمینه به نقطه مطلوبی در منطقه برسیم.
دبیرکل بانک عنوان کرد امیدواریم به فضل الهی و همت نسل جوان و متخصص در کشور بازنویسی سامانه‏های پایا و تابا و همچنین تولید سامانه استعلام مشخصات شبا و سامانه مدیریت پیام‏ها نیز نهایی شده و مانند پروژه ساتنا با موفقیت به سرانجام برسد.
دبیرکل بانک اظهار امیدواری کرد که با تلاش بیش از پیش مجموعه بانکی کشور، تکالیف و مطالباتی که توسط رئیس کل محترم بانک به عنوان بالاترین مقام پولی و بانکی کشور در سخنرانی افتتاحیه ایشان به عهده حوزه فناوری‏ها در شبکه بانکی و بانک مرکزی قرار داده شد، به انجام و سرانجام رسیده و در برگزاری دوره بعدی این همایش با موفقیت اعلام گردد.
در ادامه جلسه به عنوان تقدیر از گروه طراحی سامانه آریا ، با اهدای لوح تقدیر و تندیس ویژه جشنواره مرحوم دکتر نوربخش ،به ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی و مهندس ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک تشکر و قدردانی شد.
در این مراسم از میان 18 محصولی که از سوی بانکها به جشنواره معرفی شده بود از سوی هیات داوران محصول چهار بانک به شرح زیر حائز رتبه شد:
کارت تجاری بانک صادرات ایران به رتبه اول محصولات نوین بانکی دست یافت.
برداشت بدون کارت از خودپرداز بانک مسکن رتبه دوم را کسب کرد.
همچنین کارت دانش بانک اقتصاد نوین و سامانک بانک سامان مشترکاً رتبه سوم را کسب کردند.

منبع: http://www.cbi.ir/showitem/11379.aspx ادامه‌ی خواندن

  • yhs-default (17)

زیر ساخت های بانکداری الکترونیکی 16 دی

حضور مدیران ارشد پست بانک در همایش بانکداری الکترونیک
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۰کد مطلب: ۲۰۳۶۵

مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و مدیران پست بانک ایران در سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در مرکز همایش ‌های بین المللی برج میلاد حضور دارند.
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، این همایش پس از برگزاری مراسم افتتاحیه با ارائه گزارش برنامه ها و نشست های مربوطه توسط دکتر فرهاد نیلی رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و دبیر همایش، سخنرانی دکتر ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی درخصوص سیاست ها، برنامه ها و نظام های پرداخت و تسویه و همچنین سخنرانی دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه بانکداری الکترونیک آغاز شد.

بنابراین گزارش: در همایش مذکور دکتر سیف در بخشی از سخنرانی خود ضمن ضروری دانستن اصلاح و بازنگری در عرصه های بانکی کشور گفت: برگزاری اینگونه همایش‌ها فرصت مغتنمی برای تبادل افکار و نظریات برای مدیران و کارشناسان عرصه های بانکی و فناوری اطلاعات است که موجب همراهی، همدلی و هم افزائی آنان شده و در نهایت موجب رشد کمی و کیفی خدمات بانکی خواهد شد.

وی افزود: رسالت بانک مرکزی در سه محور؛ سیاست های پولی با هدف حفظ ارزش پول، کنترل تورم و رشد اقتصادی، نظارت بانکی به منظور ثبات در نظام پولی و مالی دولت و نظام های پرداخت و تسویه نیز به منظور تسریع مبادلات و گردش مبادلات است.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه تصریح کرد: پیش بینی می شود در سال جاری میزان تراکنش شبکه های برخط بانکی کشور به ۲۰ میلیارد فقره برسد که حاکی از افزایش روزانه حجم تراکنش های مربوطه می باشد.

وی ضمن تشریح اهمیت سامانه‌های شاپرک، سپام، چکاوک، پول همراه، کیبا، سپاس و سایر طرح های بانک مرکزی اظهار داشت: با توجه به گسترش بانکداری مجازی و شبکه های اجتماعی در کشور موضوع امنیت در شبکه بانکی کشور بسیار مهم و حیاتی است و همواره در دستور جدی بانک مرکزی قرار دارد.

سیف با اشاره به نقشه راه سال ۱۴۰۰ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: در این نقشه، تصویری از فناوری اطلاعات و خدمات مدرن بانکی همراه با تغییرات بنیادی ترسیم شده است.

این گزارش می افزاید: همایش مذکور با عنوان”بازآفرینی الگوها و رونق کسب و کار بانکی” با حضور مدیران و کارشناسان ارشد حوزه های بانکی و فناوری اطلاعات بخش های دولتی و خصوصی، استادان دانشگاه های داخلی و خارجی و سایر مهمانان داخلی و خارجی طی روزهای شانزدهم و هفدهم ماه جاری با برگزاری نشست‌ها، سخنرانی‌ها و میزگردهای تخصصی و برگزاری کارگاه های آموزشی ادامه می یابد.

گفتنی است: در این همایش از کتاب “تاریخ شفاهی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران” رونمائی شد که در آن خاطرات و فعالیت های کاری و تجارب ۴۰ تن از مدیران این بانک درج شده است.

ادامه‌ی خواندن

  • کد شبکه های ایران گیت (20)
  • کدهای ایران گیت (14)
  • کد برنامه ایران گیت (12)

نیازمندیهای امنیتی درگاه پرداخت

سایتهای پرداخت الکترونیک همچون بانک سامان ( acuirer.samanepay.com و samanepay.com ) دارای گواهینامه های امنیتی معتبر بوده و ارتباط خریدار با پرداخت الکترونیک سامان، همچنین فروشنده با پرداخت الکترونیک بانک سامان – بانک شهر – بانک صادرات – بانک ملی – بانک پاسارگاد – بانک رفاه – بانک سینا- بانک ملت – بانک تجارت – بانک سپه – بانک پارسیان میتواند در بستر SSL انجام شود. این آماده سازی از قبل توسط پرداخت الکترونیک انجام میگیرد تا تراکنش در بستر امن صورت پذیرد. اگر فروشنده نیز دارای گواهینامه معتبری باشد، ارتباط بین خریدار و فروشنده نیز در بستر SSL و بصورت امن خواهد بود. اینکه فروشنده دارای گواهینامه معتبر باشد ، اجباری نیست ، بلکه بهتر هست اینگونه باشد.
نیازمندی امنیتی دیگر این است که فروشنده از هیچ کدام از اطلاعات مالی خریدار ( مانند مشخصات کارت ، کلمه رمز کارت ، میزان موجودی و …. ) مطلع نشود. به همین خاطر فروشنده از خریدار هیچ نوع اطلاعات مالی و بانکی دریافت نمی کند و تمامی این اطلاعات توسط خریدار در سایت پرداخت الکترونیک بفرض بانک سامان  وارد می شود.
نیازمندی امنیتی دیگر این است که فقط فروشندگان مجاز قادر باشند که درخواست تایید یک تراکنش را صادر کنند. این امر با قراردادن یک فایروال جلوی ماشین گردآورنده Acquirer محقق شده است و آدرس IP فروشنده باید به پرداخت الکترونیک  و درگاه پرداخت بانک داده شود تا اجازه دسترسی برای آن صادر شود.

کلمه رمزی به فروشنده داده میشود. این کلمه رمز در هنگام راه اندازی فروشنده برای بار اول از طرف پردداخت الکترونیک سامان به فروشنده داده و جهت مشاهده تراکنش ها در وب سایت گزارش دهی پرداخت الکترونیک بانک سامان مورد استفاده دارد.

موفق و پایدار باشید

درگاه پرداخت 

  • کد ایران گیت (38)
  • دریافت کد ایران گیت (26)
  • کد فعال سازی ایران گیت (22)
  • خرید کد ایران گیت (11)

سرویس و تراکنش Verification

سوالات:

1- بروز خطا در هنگام پرداخت ، مشکلی در روال تست ایجاد نمی کند. آیا این جمله درست است؟
2- سرویس Verification چیست ؟
3- تراکنش Verificationچگونه انجام میشود؟
4- آیا پاسخ تراکنش Verification بر روی Receipt Page می آید؟
5- ما یک صفحه طراحی کرده ایم و با استفاده از یک فرم با متد post ، تراکنش Verification را ارسال می کنیم ولی در جواب فقط یک رشته از اطلاعات برروی صفحه مرورگر خود مشاهده می کنیم.آیا اشکالی درکار ما وجود دارد؟ ادامه‌ی خواندن