بانکداری مجازی

درگاه پرداخت epbank.ir ارایه کننده درگاه پرداخت و مشاور بانکداری مجازی

از جمله اهداف درگاه پرداخت epbank.ir میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پژوهش و توسعه علمی آی تی و بانکداری مجازی
  • برنامه ریزی استراتژیک برای تحقق بانکداری مجازی
  • ارایه درگاه پرداخت برای کسب و کار های اینترنتی 
  • ارایه مشاوره بانکداری مجازی برای بانک های کشور

هر سال ماهنامه The Banker اطلاعات فناوری های نوین در زمینه های مختلف بانکداری را در سراسر جهان جمع آوری کرده و اولین هر زمینه را اعلان می نماید. اطلاعات جمع آوری شده حاکی از دو گرایش عمده در میان بانک های جهان بود. یکی از آنها برآوردن نیازهای مختلف مشتریان و دیگری روش های غلبه بر قوانین جدید بانکی است که هر دو مورد از طریق نوآوری و کشف راه حل ها، مجاری و بازارهای جدید بدست آمدند. در ادامه خلاصه ای از چند مورد گزارش فوق بیان شده است.
سبزترین پروژه ( در مجموع ): بانک کاجا مادرید، پروژه ای برای داخل بانک تعریف و اجرا کرد تا میزان استفاده از کاغذ به صفر برسد. این پروژه Zero Paper نامیده شد و 13 هزار کارمند در 2 هزار شعبه را رد سراسر اسپانیا دربرگرفت. آمار نشان داد که بیش از 15 درصد صرفه جویی در مصرف کاغذ بوجود آمد و 21 میلیون یورو ارزش حاصل گردید. این مقدار کاغذ از 12000 درخت بزرگ بدست می آید.

ابتکار سال ( در مجموع ) : یکی از بزرگترین ابتکارهایی که در اواخر سال پیش توسط شرکت ودافون، و بانک آمریکایی سیتیف به صحنه آمد، حواله یا انتقال پول توسط موبایل بود. این روش احتیاجی به هیچ نرم افزار اضافه روی موبایل و نیز احتیاج به افتتاح یک حساب بانکی ندارد. این روش فقط از پیام کوتاه استفاده می کند و بعضی از مردم فقیر جهان را قادر می سازد که به یکدیگر پول منتقل نمایند. انتقال پول توسط کارگران مهاجر خارجی به شکورهای خود منبع درآمد مهمی برای بسیاری از کشورهای جهان است که میزان حواله پول را به 268 میلیارد دلار در سال 2006 رسانده است. با ابتکار شرکت ودافون و بانک سیتی میتوان به یک روش دیگر در پرداخت های الکترونیکی دست پیدا کرد.

بازگشت سرمایه ( در مجموع ) : بانک CIMB شرکای تجاری و همکاران خود در مالزی را در زمینه خودپرداز، پول گذاری و واگذاری چک تحت پروژه ای بنام استارمانیتورینگ به صورت الکترونیکی تحت یک مدیریت یکپارچه درآورد. در نتیجه این کار خودپردازها بیشتر کار کردند، کمتر خراب شدند و کمتر نسبت به گذشته از سرویس دهی خارج شدند. زمان متوسط خرابی از یک و نیم ساعت به 15 دقیقه رسید، بازدهی 19 درصد افزایش یافت، زمان خرابی 25 درصد کمتر شد، هزنیه نگهداری 8 درصد کاهش یافت، حجم پول دهی 15 درصد افزایش یافت و نسبت نیروی انسانی برای نگهداری خودپرداز از یک نفر برای 74 خودپرداز به یک نفر برای 92 خودپرداز رسید.

ارتباطات در بازار سرمایه : پروژه ارتباطات مالی بوسیله شبکه مجازی خصوصی و بر بستر اینترنت شکل گرفت. در این پروژه، تجارت الکترونیکی روی شبکه خارجی است کهع قرارداد اترنت استفاده می کند و عملیات مالی را بصورت آنی انجام می دهد. در زمان بررسی 10 شرکت مالی بزرگ از این پروژه استفاده می کردند و قرارداد نگهداری آنها شامل 100 درصد کارکرد سامانه، تاخیری کمتر از 5 هزارم ثانیه و بی ثباتی سیگنالی کمتر از 250 میلیونیم ثانیه بود. وقت برای تاجران، طلاست. ممکن است یک میلی ثانیه چند میلیون دلار ارزش داشته باشد. در دنیایی که عمل خرید و فروش را ماشین ها انجام می دهند و ماشین ها هستند که تصمیم به خرید می گیرند، اگر بتوانید سریع تر تصمیم بگیرید، میتوانید سریعتر خرید کنید. این پروژه ارتباطی قوی بین سازمان های تجاری از قبیل بورس نیویورک، نزدک و مانند آنها روی اینترنت برقرار می کند.

تنوع خدمت ارایه شده در بانک های الکترونیکی
• بهترین خدمات در زمینه مدیریت سرمایه گذاری
• ارایه دهنده بهترین خدمات در زمینه پرداخت صورتحساب
• ارایه کارتهای اعتباری
• طراحی وب سایت
• تلاش برای جلب رضایت مشتری
• بهترین ابداعات در زمینه امنیت اطلاعات مشتریان
• بهترین استفاده از سپرده گذاری های آنلاین

همچنین با توجه به اهمیت لیست خدمات بانکی در مطالعات تطبیقی انجام شده، خدمات بانکداری الکترونیکی ارایه شده در دو کشور در حال توسعه یعنی ترکیه و مالزی و همچنین کشورهای امریکا و کانادا جهت بهره برداری در زیر بصورت لیست شده آورده شده است.

خدمات بانکی ارایه شده در بانکهای ترکیه ، کانادا ، مالزی ، آمریکا
1. بانکداری اینترنتی
2. ارایه مشاوره هوشمند درباره سود سپرده ها و کارمزد تسهیلات
3. ایمیل بانک
4. پرداخت الکترونیکی قبوض
5. کارت شهروندی
6. نرم افزار مالی مدیریت امور شخصی
7. خدمات ویژه برای دانشجویان
8. حساب برای مهاجران یا اتباع خارجی
9. خرید ارز خارجی و یا ارسال پول به خارج از کشور
10. خدمات واریز وجه بین المللی
11. خدمات ویژه برای افراد نظامی
12. حساب های پس انداز خدمات درمانی
13. تغییر رمز عبور کارتها از طریق اینترنت
14. زمانبندی و پرداخت صورتحساب برای بعد
15. بازپرداخت وام
16. انتقال وجه به صورت تلگرافی
17. پیگیری حداقل 50 تراکنش آخر حساب
18. سوابق تراکنش های حساب مربوط به حداقل دو ماه اخیر
19. دلالی بورس و اوراق بهادار انلاین
20. افتتاح حساب جدید از طریق اینترنت
21. دریافت راهنمایی و مشاوره مالی
22. درخوسات برای خدمات مدیریت نقدینگی
23. اصلاح برنامه زمانبندی بازپرداخت وامها
24. اجرای معاملات سرمایه گذاری
25. امضاء الکترونیکی
26. حواله الکترونیکی بین بانکی
27. رمز عبور ایمن
28. کارت اعتباری برای مسافرت با هواپیما
29. کارت اعتباری مسافرتی
30. کارت اعتباری ورزشی ( خرید بلیط مسابقات ورزشی )
31. کارت اعتباری مختص دانشجویان
32. کارت های اعتباری قابل تنظیم
33. برنامه ریزی بانک برای حقوق دوران بازنشستگی
34. نمایش و ذخیره نسخه هایی از چک های پرداخت شده
35. خرید سهام آنلاین
36. پاسخگوی صوتی محاوره ای
37. پروتکل دسترسی وایرلس
38. عملیات و تراکنش های مربوط به وام مثل بازپرداخت اقساط
39. ارائه قبوض الکترونیکی مربوط به آب و برق و …
40. مدیریت موسسات مالی

  • بانکداری مجازی تجارت (15)