سامانه بانکداری اینترنتی ( سبا )

پرسش و پاسخ در مورد سامانه بانکداری اینترنتی ( سبا )

  1. اگر به هنگام عضویت در سبا، با وجود اینکه مشتری بار اول سات که درخواست عضویت می دهد، پیغام << ثبت انم قبلا انجام شده است >> مشاهده شود، علت چیست؟ علت این است که کد کاربری پیشنهادی بیش از حد تکراری است . مثال : 1234567، Alieza یا …  که بسیار تکراری شده اند و سیستم دیگر آنها را نمی پذیرد.
  2. چنانچه در سامانه سبا هنگام انتقال وجه کارت به کارت پیغام ( تعداد رمزهای متوالی اشتباه بیش از حد مجاز است ) مشاهده شد، علت چیست؟ علت این است که مشتری رمز دوم کارت خود را اشتباه تایپ نموده و آن را غیرفعال کرده است. لذا باید مجددا به خودپرداز ملی مراجعه و جهت کارت مذکور رمز دوم جدید تعریف کند.
  3. اگر مشتری در هنگام ورود به سبا با پیغام ( کاربر قبلا وارد سیستم شده است، 3 دقیقه بعد امتحان کنید ) مواجه شود، چه اقدامی باید انجام دهد؟ ابتدا مشتری تا 3 دقیقه منتظر مانده و بعد جهت ورود به سبا اقدام می نماید. چنانچه مجددا با همین پیغام مواجه شود، باید با واحد Call center تماس بگیرد تا واحد مذکور با اطلاع به بخش پشتیبانی سبا نسبت به رفع مشکل اقدام نماید.
  4. در هنگام تکمیل فرم عضویت در سبا، علت مشاهده کد خطای xx9010000xx چیست؟ اشکال سیستمی است. جهت رفع مشکل، مشتری باید cookies و History کامپیوتر خود را پاک کند و پنجره مرورگرش را بسته و مجددا تلاش کند.
  5. در تکمیل فرم عضویت در سبا، علت مشاهده کد خطای xx6600000xx چیست؟ فرمت شماره مشتری صحیح نمی باشد.
  6. در تکمیل فرم عضویت رد سبا، علت مشاهده کد خطای xx5600000xx چیست؟ فرمت شماره حساب صحیح نمی باشد.
  7. در تکمیل فرم عضویت در سبا، علت مشاهده کد خطای xx2700000xx چیست؟ متن امنیتی تایپ شده با تصویر مطابقت ندارد.
  8. در هنگام انتقال وجه سبا، علت مشاهده کد خطای xx1650000xx چیست؟ شماره حساب مقصد اشتباه است.
  9. در تکمیل فرم درخواست رمزیاب جدید، علت مشاهده کدخطای xx4600000xx چیست؟ کد کاربری اشتباه تایپ شده است.
  10. در تکمیل فرم عضویت یا درخواست رمزیاب جدید و یا فعالسازی شناسه کاربری در سبا، علت مشاهده کد خطای xx5900000xx یا پیغام ( یکی از اطلاعات معتبر نیست ) چیست؟ یکی از اطلاعات از جمله : شماره مشتری، شماره حساب، شماره شناسنامه / ثبت ، تاریخ تولد/ ثبت اشتباه است. مشتری باید با شناسنامه و کارت ملی به شعبه ای که در آن حساب خود را افتتاح نموده است، مراجعه نماید تا شعبه پس از کنترل اطلاعات شخصی مشتری در سیستم، نسبت به اصلاح مغایرت های موجود اقدام نماید. پس از 24 ساعت مشتری میتواند فرم عضویت در سبا را تکمیل نماید.
  11. در هنگام ورود به سباف اگر پیغام خطای ( شناسه کاربری و رمز عبور معتبر نمی باشد ) مشاهده شود، علت چیست؟ ممکن است به علت خرابی توکن و اشتباه بودن رمزهای آن باشد، یا شعبه شماره سریال یا نوع دستگاه را رد سیستم به صورت اشتباه درج کرده باشد.
  12. در هنگام ورود به سبا، اگر پیغام ( اشکال سیستمی ) مشاهده شود، علت چیست؟ ممکن است شماره سریال یا نوع دستگاه توسط شعبه اشتباه ثبت شده باشد، گاهی نیز به دلیل اشکالی که در سرور سیستم بوجود آمده است، کاربر باید در زمان دیگری برای ورود به سبا اقدام کند.
  13. اگر در انتقال وجه در سامانه سبا، پیغام خطای ( مبلغ را به طور صحیح وارد کنید) مشاهده شود، علت چیست؟ مشتری با مرورگری به غیر از INTERNET EXPLORER نسخه 8 یا 9 وارد سامانه سبا شده است.
  14. در تکمیل فرم عضویت در سبا، علت مشاهده کد خطای xx31890000 چیست؟ مشتری با مرورگری به غیر از اینترنت اکسپلورر وارد اینترنت شده است یا به جای تایپ اطلاعات مورد نیاز، آنها را از جایی دیگر کپی می کند.
  15. به چه علت شعبه نمی تواند درخواست عضویت در سبای مشتری را در منوی 441 مشاهده نماید؟ زیرا شعبه در هنگام جستجو، شماره پیگیری را در منوی 441 بدون خط تیره تایپ می کند، در صورتیکه تایپ خط تیره ضروری می باشد. البته گاهی ممکن است به علت مغایرت اطلاعات شناسنامه ای مشتری در سیستم شعبه یا به دلیل دیگری، شناسه کاربری او در سبا reject شده باشد.
  16. اگر در شعبه منوی 443 مربوط به فعال سازی شناسه کاربری سبا را تکمیل کرده باشد، لیکن مشتری در هنگام ورود به سبا همچنان با پیغام خطای ( این کاربر غیرفعال است ) مواجه شود، علت چیست؟ در صورتی که شعبه منوی 443 سبا را درست تکمیل نکرده باشد، یا هنوز از زمان تکمیل این منو در شعبه 48 ساعت نگذشته باشد
  17. چرا در تکمیل فرم فعال سازی یا درخواست رمزیاب جدید پیغام خطای ( کد کاربری معتبر نمی باشد) مشاهده می شود؟ زیرا یا کاربری و عضویت مشتری به دلیلی ( مثلا تغییر اطلاعات شناسنامه ای در شعبه ) در سیستم سبا لغو شده یا مشتری دارد یک کد کاربری اشتباه در فیلد مربوطه وارد می کند باید همان کد 10 کاراکتری قبلی اش را تایپ کند.
  18. سقف انتقال وجه رد سبا چه مبلغی است؟ به حساب خود شخص: هر بار تا مبلغ 50 میلیون تومان و سقف روزانه انتقال وجه 300 میلیون تومان ( محدودیتی در دفعات وجود ندارد ) . به حساب سایرین ( در بانک ملی ) : هر بار تا مبلغ 50 میلیون تومان و سقف روزانه وجه 300 میلیون تومان . انتقال وجه ساتنا: هر بار حداقل مبلغ 15 میلیون تومان و سقف روزانه انتقال وجه 50 میلیون تومان . انتقال وجه پایا : هر بار تا مبلغ 5 میلیون تومان و سقف روزانه انتقال وجه 50 میلیون تومان. انتقال وجه شتابی کارت به کارت : روزانه مبلغ 3 میلیون تومان . انتقال وجه ملی کارت به ملی کارت : روزانه مبلغ 10 میلیون تومان
  19. تعیین مبلغ چک سبا برای کدام مشتریان امکان پذیر است؟ این بخش تنها برای حساب های دولتی فعال و عملیاتی شده است.
  20. چرا گاهی اوقات تنها با یک بار اشتباه زدن رمز ورود به سامانه سبا، کاربر غیرفعال می شود، در صورتی که باید پس از سه بار تایپ رمز اشتباه، این اتفاق رخ دهد؟ زیرا سامانهس با طوری برنامه ریزی شده که اگر کاربر در سه مرتبه نامتوالی ورود به سبا ( یعنی در روزها یا سعات گوناگون ) رمز ورود را اشتباه تایپ کند، در مرتبه چهارم با اینکه یک بار رمز اشتباه درج شده است، سیستم سبا کاربر را غیرفعال می کند.
  21. ایا در حال حاضر امکان پرداخت اقساط تسهیلات متمرکز از طریق سامانهس با وجود دارد؟ بلی – در صورتی که شماره مشتری تسهیلات مورد نظر با شماره مشتری حساب تعریف شده رد سبا یکسان باشد.

  • انتقال وجه قوامین (100)
  • مهر اقتصاد انتقال وجه شتابی (25)
  • انتقال وجه از بانک سپه به بانک ملی (11)
  • سامانه پیگیری انتقال وجه شتابی (1)