طراحی سایت پولساز

چگونه  سایت خود را به ماشین پولسازی تبدیل کنید؟

لازم بذکر است که مطالب این نوشتار در بازار کسب و کار ایران کاملا کاربردی هستند.

چگونه رویای بسیاری از صاحبان وب سایت به کابوسی وحشتناک تبدیل می شود؟ آنها با ذوق و شوق فراوان سایتی را راه اندازی می کنند و در رویای خود فکر می کنند که تمامی علاقه مندان به زمینه فعالیت سایت، با راه اندازی سایت برای بازدید سایت صف خواهند بست. مدتی می گذرد و هیچ اتفاقی نمی افتد. گاهی افرادی به صورت اتفاقی از سایت بازدید می کنند.

ارایه درگاه پرداخت بانکی برای صاحبان وب سایت و کسب و کار های ایرانی در epbank.ir

اگر ایده پولسازی در ذهن خویش دارید و میخواهید تبدیل به وب سایت کنید با گروه طراحان تماس حاصل فرمایید.

هنوز ماجرا تمام نشده است. پس از مدتی مدیر یا مالک سایت دلیل عدم موفقیت را جویا می شود. افرادی که با تجربه تر هستند به او می گویند: معلوم است که سایت خود به خود موفق نمی شود. راز موفقیت سایت در ایجاد ترافیک است. مدیر سایت هم با صرف مبلغی به تبلیغات می پردازد و همچنین از روش های رایگان ایجاد ترافیک استفاده می کند. تعداد بازدیدکنندگان سایت تا حدودی افزایش می یابد.

صاحب سایت خوشحال و امیدوار است. حتی شاید محاسباتی انجام دهد و با خود بگوید محصول یا خدمت من عالی است. اگر فقط 30 درصد بازدیدکنندگان از من خرید کنند موفق شده ام. ولی دستیابی به چنین درصد فروشی رویایی بیش نیست!

روزها می گذرند و خریدی اتفاق نمی افتد یا تعداد خریدها یا تماس ها آنقدر کم است که کاملا دلسرد کننده است. صاحب سایت کم کم تبلیغات را کنار می گذارد. ذوق و شوق اولیه از بین رفته است. پس از مدتی به روز کردن سایت به فراموشی سپرده می شود و حتی به ایمیل های سایت هم پاسخ داده نمی شود، ماه ها می گذرد و سایت در قبرستان سایت های اینترنتی دفن می شود تا در نهایت اعتبار دامنه و هاست تمام شود و به کل از فضای مجازی محو و ناپدید شود.

این اتفاقی است که برای بسیاری از سایتها در اینترنت و فضای مجازی کسب و کار می افتد!

بسیاری از وب مستران فرمول موفقیت در کسب درآمد در اینترنت را مراحل زیر می دانند:

  1. راه اندازی یک وب سایت با محصولات و مطالب عالی و بی نظیر
  2. ایجاد ترافیک برای وب سایت
  3. عده ای از بازدیدکنندگان از سایت خرید خواهند کرد

این فرمول دیگر کار نمی کند!

با این فرمول در کمترین زمان سایت خود را به نابودی می کشانید!

حال با ما همراه باشید تا هفت راز سایتهای پولساز را از دیدگاه مدیر سایت سبز برایتان بیان کنیم.

راز اول سایت های پولساز:

مهم ترین کار یک وب سایت جمع آوری اطلاعات علاقه مندان است. تاکید می کنم جمع اوری اطلاعات علاقه مندان بسیار مهم تر از فروش لحظه ای است.

بهتر است آمار تقریبی ارائه بدهم تا بدانید چرا جمع آوری اطلاعات علاقه مندان مهم ترین کار یک وب سایت است.

  1. در بازدید اول تقریبا هیچ خریدی انجام نمی شود!
  2. حدود 95% از بازدیدکنندگان دیگر هیچگاه به سایت ما بازنمیگردند!
  3. غالب بازدیدکنندگان در آن لحظه به محصولات یا خدمات ما نیاز ندارند!

پس از تبلیغات اینترنتی انجام دهید و بازدیدکننده را به سایتتان هدایت کنید به احتمال خیلی زیاد، فروش خوبی نخواهید داشت. حتی در بسیاری از موارد پول تبلیغات شما تامین نخواهد شد!

صفحه فرود چیست؟

صفحه فرود نه صفحه اصلی سایت، نه صفحه محصول و نه صفحه سفارش است.

صفحه فرود صفحه ای بیار ساده از سایت است که مخاطب را ترغیب می کند اطلاعات تماس خود را وارد کند تا هدیه ای دریافت کند. این هدیه میتواند یک فایل رایگان باشد که شامل اطلاعات جالبی برای مخاطب است.

صفحه فرود صفحه ای از سایت است که تنها با یک هدف طراحی شده است: بازدیدکننده را متقاعد سازد که علاقه خود را به کسب و کار شما نشان دهد. صفحه فرود صفحه ای است که معمولا بازدیدکننده با کلیک بر تبلیغات شما و یا لینک شما در سایتهای دیگر به آنجا رسیده است.

صفحه فرود معمولا به چندین نام معروف است:

Squeeze Page – Landing Page – Opt-in Page

استفاده از صفحه فرود، مناسب ترین راه برای خوشامدگویی به مشتریان احتمالی است.

بازدیدکننده در صفحه فرود تصمیم می گیرد که آیا مایل به ادامه ارتباط با شما است یا خیر؟

صفحه فرود صفحه ای بسیار ساده است. معمولا با حروف درشت عنوان جذابی دارد و در چند خط توضیحاتی داده شده است. در این صفحه اعتبار خود را به مشتری ثابت می کنید و او را آماده می کنید تا هدیه ای کوچک از شما قبول کند. در ازای هدیه از آنان فقط میخواهید که خودشان را معرفی کنند. هر چه افراد بیشتری را متقاعد سازید که به صفحه فرود بیایند و هدیه را دریافت کنند، فروش بیشتری خواهید داشت.

سایتهای پول ساز بر ایجاد ترافیک موثر کار می کنند!

بگذارید پیشنهادی به شما بدهم. از شما 1000 تومان می گیرم و 1000 بازدیدکننده به سایت شما می فرستم. آیا به ظنر شما پیشنهاد خوبی است؟ شاید این پیشنهاد عالی باشد و شاید بدترین پیشنهاد ممکن باشد. چرا؟ زیرا ترافیک به خودی خود ارزشمند نیست، بلکه ترافیک موثر ارزشمند است. بگذارید کمی فنی تر و دقیق تر صحبت کنیم. در بازاریابی اینترنتی معیار بسیار مهمی داریم که بسیاری از صاحبان سایت از آن اطلاع ندارند و اهمیتی به آن نمی دهند. این معیار درصد خروج از سایت نام دارند.

Bounce Rate یا درصد خروج از سایت چیست؟

این معیار عددی است که معمولا به درصد بیان می شود و نشان می دهد که چند درصد از بازدیدکنندگانی که وارد سایت شما شده اند از همان صفحه خارج شده اند.

این معیار در واقع چه چیزی را نشان می دهد؟ نشان می دهد که چند درصد بازدیدکنندگان به طور اشتباه ی وارد سایت شما شده اند، یعنی بلافاصله پس از آنکه وارد سایت شده اند به این نتیجه رسیده اند که به سایت درستی مراجعه نکرده اند و از آن خارج شده اند.

پس اگر یک بار دیگر پیشنهاد خود را تکرار کنم و بگویم میتوانم با 1000 تومان 1000 بازدیدکننده به سایت شما هدایت کنم، باید از خود بپرسید درصد خروج از سایت چقدر خواهد بود؟

حال چگونه به طور تقریبی درصد خروج از سایتمان را بدانیم؟

به وب سایت الکسا یا Alexa.com مراجعه کنید. اگر صاحب وب سایت هستید و با اینترنت سروکار دارید حتما این سایت را می شناسید. این سایت رتبه شما را از لحاظ ترافیکی در تمامی سایتهای جهان و ایران مشخص می کند.

با تایپ نام وب سایت خود در سایت الکسا میتوانید اطلاعات تقریبی از وضعیت فعلی خود به دست آورید. یکی از معیارهای مهمی که نمایش داده می شود، درصد خروج سایت است.

بنابراین سایتهای پولساز یا پردرآمد ، در هر سایت پربیننده تبلیغ نمی کنند، بلکه فقط در سایتهایی تبلیغ می کنند که نوع مخاطب آن به زمینه کاری سایت بسیار نزدیک باشد.

فرض کنید بسته آموزشی را برای نمایندگان بیمه تهیه کرده اید. آیا فکر می کنید که از سایت پرمخاطبی که 100 هزار بازدیدکننده در روز دارد پاسخ بهتری دریافت می کنید یا سایتی که مخصوص نمایندگان بیمه است و فقط 1000 بیننده در روز دارد. مطمئنا گزینه دوم مناسب تر است.

یکی از بهترین روش های ایجاد ترافیک موثر، استفاده از سئو است. SEO یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، علمی است که به کمک آن میتوانید در جستجوهای مرتبط با سایت، در اولین نتایج گوگل قرار بگیرید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، به نظر من بسیار ساده تر از دروسی است که در دبیرستان خوانده اید و قابل یادگیری است. البته اگر بخواهید خیلی حرفه ای کار کنید، مسلما باید به کارشناسان این موضوع مثل آگهی و تبلیغات ای پیشرو یا گروه طراحان مراجعه کنید.

 سایتهای پولساز از متن های تبلیغاتی بسیار حرفه ای استفاده می کنند!

به نظر من یکی از مهم ترین مهارت های مدیر سایت توانایی نوشتن متون تبلیغاتی قدرتمند است. اگر نتوانید متون مناسبی تهیه کنید، فروشی نخواهید داشت. در فضای وب متون کلیشه ای، رسمی و اداری جایی ندارند، بازدیدکنندگان حوصله خواندن متون بی ارزش و خسته کننده را ندارند.

مهم ترین صفحات سایت برای فروش، صفحات محصولات یا خدمات شما سهتند. اگر در آن صفحات فقط به گذاشتن عکس محصول و چند خط توضیح درباره ویژگی های محصول بسنده کرده اید، توقع فروش های رویایی را نداشته باشید. نوشتن متن صفحات محصول تخصص بسیار باارزشی است.

عنوان

صفحه محصول شما باید عنوان داشته باشد.

عنوان جمله ای است که معمولا با فونتی بسیار بزرگ نوشته می شود و توجه بازدیدکننده را به خود جلب می کند. بازدیدکننده در چند ثانیه میتواند عنوان را بخواند و سپس تصمیم می گیرد که آیا به خواندن مطالب آن صفحه ادامه دهد یا خیر.

مزایای محصول

در صفحه محصول به جای پرداختن به مشخصات فنی محصول باید به مزایای ان بپردازید. مزیت یک محصول معمولا نتیجه نهایی است که مشتری بدست می آورد. مثلا اگر دستگاه لاغری می فروشید مزیت نهایی محصول ان است که خریدار وزنش کمتر خواهد شد و به این موضوع و جزئیات آن علاقه مند است و نه فقط به کیفیت قطعات دستگاه و میزان توان مصرفی و ….

بخش های دیگر صفحه محصول

پاسخ به سوالات متداول بازدیدکنندگان

نظرات مشتریان راضی

ضمانت و توضیح دقیق ان

پیشنهاد منحصر به فرد

سایتهای پول ساز ارتباط مرتب و منظمی با کاربران سایت دارند!

به شما یک ماه فرصت می دهم. به اندازه کافی بگردید و فقط یک سایت موفق و پول ساز پیدا کنید که از طریق ایمیل، پیامک یا هر روش دیگری با کاربران در ارتباط نباشد.

اگر سایت موفق است، مطمئن باشید یکی از دلایل آن ارتباط منظم با کاربران سایت است.

بهترین روش ارتباطی در دنیای انلاین استفاده از ایمیل است. ایمیل با کمترین هزینه ممکن امکان ارتباطی با ارزش را فراهم می سازد. چرا از کلمه با ارزش استفاده کردم؟ زیرا در ایمیل میتوانید از متن، عکس و حتی فیلم استفاده کنید و مهم تر از آن از لینک استفاده کنید.

خواننده ایمیل شما فقط یک کلیک از سایت تان فاصله دارد. او مطمئنا آنلاین است و کافی است ماوس را بر لینک مورد نظر برده و دکمه سمت چپ ماوس را فشار دهد بلافاصله وارد سایت شما می شود.

داشتن خبرنامه هفتگی یا ماهانه یکی از بهترین راه های ارتباط با کاربران سایت است. در ابتدای این نشوتار الکترونیکی توضیح دادم که خیلی از کاربران در همان لحظه به محصولات یا خدمات ما نیازی ندارند. ما باید به عنوان بهترین گزینه ممکن در ذهن کاربر نقش ببندیم تا هرگاه زمان خرید فرا رسید، سراغ ما بیاید.

سایتهای پولساز، بهصورت منظم مطالب رایگان و با ارزش در سایت قرار می دهند!

همانطور که قبلا شااره کردم، بسیاری از بازدیدکنندگان در بازدید اول خریدی انجام نمی دهند. فرض کنید شخصی به صورت کاملا اتفاقی وارد سایت شما شد و به سایت علاقه مند شد. این شخص به احتمال زیاد چند روز بعد مجددا به سایت شما مراجعه می کند. کافی است سایت هیچ تغییری نکرده باشد. او دیگر هیچگاه برنمیگردد!

با تبلیغات و بازاریابی اینترنتی میتوانید افراد مختلفی را برای یک بار به سایتتان بیاوریدولی اگر نتوانید این افراد را نگه دارید و تبدیل به بازدیدکنندگان دائمی سایت کنید، فروشی نخواهید داشت. سایت های پولساز همواره مقالات و مطالب باارزش فراوانی برای خواندن دارند و به طور مرتب به حجم این مطالب اضافه می شود.

مقالات یا هرگونه مطالب با ارزش دیگر، تاثیر قابل توجهی در موفقیت سایت دارند. بگذارید به چند مورد اشاره کنم: مقالات باعث می شوند شما در کار خود به عنوان یک حرفه ای و متخصص شناخته شوید و نه فقط فروشنده. مقالات احتمال ظاهر شدن سایت شما در موتورهای جستجویی مانند گوگل را افزایش می دهد. مقالات همچنین میتواند در افزایش رتبه سایت شما در گوگل تاثیرگذار باشد.

فرض کنید دستگاه تسویه آب می فروشید. خریدار وقتی در سایت شما مقالات باارزشی در زمینه مقایسه انواع روش های تسویه آب، روش خرید دستگاه تسویه آب مناسب، عواملی که در خرید باید به آنها توجه داشته باشیم و … بیابد، به شما اعتماد می کند و احتمال خرید افزایش می یابد.

نکته دیگر آن است که بسیاری از افرادی که میخواهند دستگاه تسویه آب بخرند، در اولین جستجوی خود به دنبال خرید ینستند، بلکه به دنبال کسب اطلاعات بیشتر هستند و سایتی که فقط بر فروش محصول متمرکز شده و نه ارائه اطلاعات مفید، موفق نخواهند شد.

سایتهای پولساز و پردرامد، خریدار را به مشتری دائمی خود تبدیل می کنند!

آیا می دانید چگونه است که بعضی ها به راحتی ثروتمند می شود و افراد دیگری همواره در تلاش هستند تا خریدارانی بیابند و حتی هزینه تبلیغات خود را تامین نمی کنند؟

در کسب و کار رازی وجود دارد که تمام افرادی که در کارشان موفق هستند آنرا می دانند و آن راز این است : مهم ترین فروش، فروش اول نیست بلکه فروش دوم است! افراد کلاهبردار و فریبکار نیز معمولا فروش اول را به خوبی انجام می دهند، ولی هیچگاه نمیتوانند فروش دوم را انجام دهند، چون خریدار از خرید اولش کاملا ناراضی است.

در دنیای آنلاین نیز موفقیت به فروش های مجدد وابسته است. شما یکبار هزینه کرده اید و با تبلیغات و تلاش های دیگر فردی را به خریدار تبدیل کرده اید. حال باید بتوانید به این فرد بارها بفروشید و سود کسب کنید. خریدهای دوم و بعدی معمولا سود قابل توجهی برای یک کسب و کار ایجاد می کنند و حتی در کتاب های مدیریتی پارامتری تعریف می شود که نشان دهنده درصد خریدارانی است که خرید مجدد انجام می دهند.

اگر محصولات یا خدمات شما طوری است که خریدار به خریدهای مجدد نیازی ندارد، مثلا اگر تردمیل میفروشید، یا کامپیوتر میفروشید، تکلیف چیست؟ کسی که کامپیوتر می خرد بعید است پس از مدتی مجددا از شما خرید کند. در این موارد باید خریداران را به مبلغان کسب و کارتان تبدیل کنید. یعنی خریدار آنقدر راضی و خشنود باشد که با تمامی دوستان و آشنایان دباره کسب و کار شما صحبت کند و حداقل چند نفر از دوستان و آشنایان را به سایت شما هدایت کند.

ایجاد تجربه لذت بخش برای مشتری ایده بسیار جالبی است که به تازگی در دنیای آنلاین هم از آن استفاده می شود.

سایتهای پولساز یا پردرآمد، با ارتباطات آفلاین فروش را چند برابر می کنند!

سایت های موفق هیچگاه خود را به حوزه آنلاین محدود نمی کنند. این نکته مخصوصا در ایران از اهمیت فراوانی برخوردار است، زیرا خریدهای اینترنتی سابقه طولانی ندارد و در حال رشد است.

طبق نظرسنجی که در سایت مدیر سبز انجام شده است از بین حدود 8000 نفر از بازدیدکنندگان، 57% افرادی که کاربر حرفه ای اینترنت هستند ولی هیچگاه خرید اینترنتی انجام نمی دهند، دلیل آنرا عدم اعتماد اعلام کردند. بله بسیاری از افراد شاید به محصولات و خدمات ما نیاز داشته باشند، ولی به دلیل عدم اعتماد کافی از ما خرید نمی کنند و ترجیح می دهند خرید های خود را به صورت افلاین انجام دهند.

عدم اعتماد در اینترنت دو معنی مختلف دارد، معنی اول آن واضح است: یعنی خریدار مطمئن نیست که در پشت صحنه سایت، کسب و کاری واقعی وجود دارد و ترس از عدم دریافت محصول و از بین رفتن پول خود دارد.

عدم اعتماد نوع دیگری نیز دارد و معمولا در شرکت های بزرگ تر و با سابقه تر بیشتر دیده می شود! من شخصا چندین بار در سایت شرکت های معروف و بزرگ سفارشی ثبت کرده ام و هیچگاه ترتیب اثر داده نشده است. سپس با یکی از آنها که شرکت خوشنامی است تماس گرفتم و دلیل را جویا شدم. فرد مسئول گفت: دو ماه است که مسئول سایتمان رفته و ایشان کارها را دنبال می کرد. ما در سایت شماره تلفن نوشته ایم! چرا به صورت تلفنی با ما تماس نگرفتید تا سفارش را اعلام کنید؟!

بله نوع دوم عدم اعتماد آن است که به کسب و کار کاملا اعتماد داریم، ولی مطمئن نیستیم که آیا شخصی به سایت توجه دارد یا خیر و حتی آیا هفته ای یک بار اتفاقات سایت را بررسی می کند یا خیر؟

چگونه میتوان این مشکل را حل کرد؟ وقتی فردی به هر ترتیب اطلاعاتش را در سایت وارد کرد، سعی کنید با او تماسی آفلاین بگیرید. منظور از تماس آفلاین، تماس تلفنی، ارسال نامه پستی، فکس یا هر روش دیگری است تا دیدگاه بازدیدکننده را عوض کند و شما را نه فقط به عنوان یک وب سایت بشناسد، بلکه بداند کسب و کاری واقعی دارید. این یکی از آسان ترین راه ها برای ایجاد تمایز وب سایت تان است. شما حتما با اینترنت سرو کار دارید کن به این نوشتار علاقه مند شده اید. خود بپرسید: چند درصد سایتها با شما تماس گرفته اند و هویت غیر آنلاین خود را به شما ثابت کرده اند؟ پس از این موضوع به سادگی نگذرید.

آموزش رایگان بازاریابی اینترنتی در سایت اگهی و تبلیغات ePishro.ir  با درج آگهی