بازاریابی

جمعیت کاربران اینترنت ایران به شکل فزاینده ای در حال رشد است. آخرین آمارها از تعداد کاربران اینترنت در ایران نشان می دهد که 60 درصد مردم از اینترنت استفاده می کنند، 40درصد کاربران اینترنت در گروه سنی 20 تا 29 سال قرار دارند و اینترنت موبایل بیشترین پارامتر اتصال به اینترنت در ایران است و به نظر می رسد این رشد روز به روز به سمت ابزارهای موبایل گرایش بیشتری نشان می دهد، بیشترین اتصال به شبکه اینترنت در ایران هم از طریق تلفن همراه انجام می شود و تعداد اعلام شده برای کاربران شبکه GPRS در کشورمان بالغ بر 27 میلیون و 580 هزار نفر است.

با درج آگهی و متن تبلیغاتی خود در سایت آگهی ای پیشرو ePishro.ir ، خدمات خود را معرفی نمایید.

بازاریابی چیست؟

بازاریابی یعنی همگرا سازی همه فعالیت های شرکت در مسیر فروش بیشتر.

در واقع مهم نیست که بازاریابی را چه تعریف کنیم، مهم این است که بدانیم نمی شود در دنیای مدرن امروز بدون بازاریابی به فعالیت اقتصادی ادامه داد.

بازاریابی ارایه محصول یا خدمت مناسب در بازار مناسب با قیمت مناسب است. ضمن این که اقدامات تبلیغاتی کوتاه مدت را نباید با بازاریابی اشتباه گرفت، در بازاریابی باید از مفاهیم، تعاریف روشن داشت و به زمین و زمان به صورت بلند مدت نگریست.

بازاریابی به همه کسب و کارها مربوط می شود. اما هنوز به درستی شناخته شده نیست و اغلب با تبلیغات و فروش اشتباه می شود. بازاریابی بحثی درباره مشتریان و بازار است. یک شرکت برای آن که موفق باشد باید اهداف خود را بر روی آرزوهای مشتری و الزامات بازار تنظیم کند. بنابراین بازاریابی از این منظر یک ابزار مدیریت است.

بازاریابی آمیزه ای از محصولات نوآورانه، ارزیابی آرا، حضور بروشوری، حضور اینترنتی، داشتن مجلات مخصوص مشتریان، داشتن برنامه های خبری و قیمت های منطقی است. ما طعم شیرین بازاریابی را برای همیشه در کام شما خواهیم چشاند تا بازاریابی اینترنتی یک نگرش کلی و ایده آلی داشته باشید.

تغییر روش های بازاریابی

یک روش بازاریابی معمولا همیشه برای همه کسب و کارها موفق نیست، بنابراین روش های بازاریابی خود را مرتب عوض کنید و در استفاده از این روشها خلاق باشید: مشتریان شما اگر متن آگهی شما عوض نشود خسته می شوند، البته خود شما هم از این تکرار خسته خواهید شد. بازاریابی میتواند مفرح باشد. بنابراین از مزیتهای استفاده از روشهای متنوع بازاریابی برای برقراری ارتباط با مشتریان با ارزش خود استفاده کنید.

اما در انتخاب روش های بازاریابی خود دقت کنید. همیشه برای یک بازاریابی موفق باید براساس یک طرح بازاریابی عمل کرد. سعی کنید در طرح بازاریابی خود از روش های متنوع استفاده کنید. همیشه نظر مشتریان خود را در مورد روش هایی که بکار برده اید جویا شوید. این نظریات میتوانند موفقیت طرح بازاریابی شما را تضمین کند.

در این بخش مفهوم بازاریابی اینترنتی و چه استفاده هایی می شود از این خدمات کرد را برای شما بازگو خواهیم کرد. یک نکته خارج از بحث : آیا می دانستید چگونه می شود هنگام خواندن کتاب از آن لذت برد، و نخواهیم دلزدگی پیش بیاید؟

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی که به آن بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی تحت وب یا بازاریابی آنلاین گفته می شود، به کسب درآمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت اطلاق می شود. بازاریابی اینترنتی حوزه وسیعی می باشد چرا که نه تنها شامل بازاریابی از طریق اینترنت می شود، بلکه شامل کلیه فعالیت ها و بازاریابی ها از طریق ایمیل و دیگر وسایل از راه دور است.

مدیریت داده های مشتریان و ارتباط الکترونیکی با مشتریان نیز در حوزه بازاریابی اینترنتی خلاصه می شود. بازاریابی اینترنتی، ویژگی های فنی و خلاقانه اینترنت را با هم گره می زند که شامل طراحی، توسعه، تبلیغات و فروش است.

پیدایش اینترنت، این امکان را تقریبا برای همگان بوجود آورده است که هرکسی کالاها، محصولات یا خدمات خود را تنها با فشار چند کلیک از سوی خریداران بفروش برساند، بازاریابی اینترنتی، ذاتا ادامه ای از بازاریابی سنتی در سالهای گذشته است. فروش از طریق اینترنت، برای کلیه کسب و کارهای کوچک و بزرگ میتواند سودمند باشد. تنها می بایست نکاتی را رعایت کرد که هسته اصلی بازاریابی اینترنتی را تشکیل می دهند.

بررسی بازار هدف شما اصلی ترین و مهم ترین بخش از بازاریابی اینترنتی است. دلیل این موضوع آنست که مهم نیست چه میزان فردی در فروش تبحر دارد. چیزی که اهمیت دارد آنست که بدانیم چه چیزهایی مورد علاقه مردم نیست. هرکسی که علاقه به کسب و کار از طریق اینترنت دارد اولین چیزی که نیاز دارد تحقیق کردن است. با تحقیق در مورد آنکه چه چیزهایی را دیگران می فروشند تا افرادی را که به دنبال آن کالاها هستند، بیابند، بررسی بازار هدف نام دارد.

بی شک شاه کلید موفقیت در بازاریابی، تحقیق و هدفمند بودن است و بدون آن، هر تلاشی در عرصه بازاریابی، محکوم به شکست خواهد بود.

بازاریاب های قدیمی، نیاز داشتند تا به مکانهای عمومی فروش، نظیر فروشگاه ها و حراجی ها تکیه کنند تا به مشتریان فعال خود دسترسی داشته باشند. معادل مدرن فروشگاه ها، وب سایتها می باشند. همانطور که یک فروشگاه نیاز دارد تا به زیبایی طراحی شده باشد و محیطی مناسب را برای مشتریان خود فراهم آورد، یک سایت فروش نیز نیازمند طراحی حرفه ای است. یک سایت خوب همچنین نیاز دارد تا اطلاعات را به طریقی موثر نمایش و ارائه دهد و این امکان را فراهم آورد تا مشتریان به آسانی سفارش خدمات و پرداخت ها را انجام دهند.

بازاریابی اینترنتی همانند کسب و کارهای دیگر، بر نگاه مشتریان به کالاها و خرید محصولات تکیه دارد. اوردن بازدید کنندگان زیاد به سایت، کلید اصلی موفقیت در اینترنت است. ترافیک سایت، ستون فقرات بازاریابی اینترنتی است و تقریبا روش های نامحدودی برای رسیدن به این هدف وجود دارد.

با دانستن اینکه چه چیزی را بفروشیم تا وب سایتی مناسب آن طراحی کنیم و بازدیدکننده برای ان جذب کنیم، میتوان گام های مناسب را برداشت تا در مسیر سود از طریق اینترنت قرار گرفت.

 

  • eblagh abliran ir (73)